Nowy WITRAŻYKtI Zobacz większe

WITRAŻYKI

Nowy produkt

Witrażyki to układanka przeznaczona do treningu syntezy wzrokowej, angażująca zarówno prawą jak i lewą półkulę mózgu.

Opakowanie zawiera 12 różnych układanek na różnym poziomie trudności, 12 plansz ze wzorami w 4 kolorach.

Więcej szczegółów

88,30 zł brutto

Dodaj do listy życzeń

Więcej informacji

Analiza  i synteza wzrokowa jest jedną z najważniejszych funkcji poznawczych człowieka, a jej poziom jest wyznacznikiem tempa uczenia się czytania i pisania. Analiza i synteza wzrokowa to umiejętność dostrzegania elementów, szczegółów i różnic. Podstawowym ćwiczeniem rozwijającym analizę i syntezę wzrokową jest układanie obrazu z części. Witrażyki to  3-4 elementowe, przecięte wzdłuż linii prostej i skośnej obrazki atematyczne (symboliczne), przedstawiające figury geometryczne: koło, kwadrat i trójkąt w  kolorach: niebieskim, czerwonym, żółtym i zielonym.

Witrażyki angażują do pracy prawą i lewą półkulę mózgu. Pokazując dziecku kartonik z przedstawionym wzorem: kołem, kwadratem lub trójkątem włączasz jego prawy mózg, czyli prawą półkulę. Dlaczego prawą? Dlatego, że to prawa półkula widzi całościowo i dostrzega cały proces analizy. Lewa półkula wchodzi do gry w momencie, gdy dajesz dziecku elementy, z których musi ułożyć cały obraz. To ona przeprowadza analizę obrazu element po elemencie i dostrzega relacje między nimi.

Witrażyki stanowią również alternatywę dla puzzli, które poza spędzaniem wolnego czasu i ćwiczeniem koncentracji nie mają wartości terapeutycznej i nie wpływają na poprawę procesu analizy i syntezy u Twojego dziecka. Dlaczego? Dlatego, że układanie puzzli polega na łączeniu kształtów – wypustek poszczególnych elementów, a nie układaniu obrazu, jak to ma miejsce w składaniu obrazów rozciętych wzdłuż linii prostej lub skośnej.

Witrażyki powstały z myślą o dzieciach ze skrzyżowaną lateralizacją, lewoocznością, afazją, z dysleksją, przejawiających problemy w procesach analizy i syntezy wzrokowej, mających trudności w rozpoznawaniu całych wyrazów, sylab, odróżnianiu liter podobnych takich jak p:b, m:n.

Doskonaląc analizę i syntezę wzrokową z Witrażykami możesz sam decydować o poziomie trudności. Możliwości mamy kilka:

  1. Dajesz dziecku wzór i 3 elementy potrzebne do ułożenia danego obrazu (na przykład do ułożenia niebieskiego koła).
  2. Nie dajesz wzoru, a dajesz tylko potrzebne elementy do ułożenia  1 obrazu.
  3. Dajesz tylko 1 element i dziecko musi dołożyć 2 pozostałe.
  4. Rozkładasz wszystkie elementy na stole i mówisz  do dziecka „ułóż czerwony trójkąt”, „ ułóż niebieski kwadrat” itd.
  5. Wszystkie elementy umieszczasz w pojemniku, dziecko losuje element i mówi do jakiej figury należy wyciągnięty element. Jeśli dziecko jeszcze nie mówi, rozkładasz kartki z wzorami na stole, dziecko  wyciąga z worka element i wskazuje palcem, do którego wzoru należy ten, wyciągnięty przez niego.

Miłej zabawy!